SATYRYKON LEGNICA 2023 rys. Xiaoqiang Hao (Chiny)
Ekonomia bliżej dziennikarzy. PAP i NBP zapraszają na bezpłatne szkolenie
PAP we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim, organizuje bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy „Prasowa Akademia Pieniądza XXI”, którego celem jest podniesienie ich wiedzy ekonomicznej. Szkolenie będzie się składać z 10 wykładów (publikowanych na platformie e-learningowej) i praktycznych warsztatów. Przygotują je i poprowadzą eksperci SGH w Warszawie
Ze względu na zasięg i oddziaływanie mediów, dziennikarze są ważnym partnerem w procesie poszerzania świadomości ekonomicznej Polaków. Dlatego niezwykle istotne jest, aby przekazywane przez nich informacje dotyczące gospodarki i ekonomii były przygotowane rzetelnie i kompetentnie, a jednocześnie w sposób ciekawy i zrozumiały dla odbiorców.
Szkolenie będzie się składać z 10 wykładów (publikowanych na platformie e-learningowej) i praktycznych warsztatów zorganizowanych od lutego do grudnia 2017 r. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Będą je prowadzić wykładowcy i eksperci warszawskich uczelni, w tym Szkoły Głównej Handlowej.
Podczas wykładów uczestnicy poznają m.in. tajniki prowadzenia polityki fiskalnej i pieniężnej, podstawowe zagadnienia z zakresu finansów publicznych, systemu bankowego i polityki monetarnej realizowanej przez bank centralny. Poznają też najważniejsze instrumenty rynku kapitałowego, dowiedzą się, jak funkcjonuje szeroko rozumiany system podatkowy.
Warunkiem przystąpienia do projektu jest rejestracja na platformie szkoleniowej znajdującej się na stronie www.pap21.pl.
Tylko zarejestrowani i zalogowani uczestnicy uzyskają dostęp do wykładów szkoleniowych i testów sprawdzających. Na platformie będą też mogli dyskutować z wykładowcami na prezentowane tematy szkoleniowe oraz śledzić postępy swojej nauki.
Pierwszy wykład wprowadzający w świat ekonomii zostanie udostępniony na platformie www.pap21.pl już 20 lutego br. Przygotuje go dr Piotr Maszczyk z Katedry Ekonomii II SGH.
Zapraszamy dziennikarzy, którzy chcą z nami nauczyć się, jak interesująco i poprawnie komunikować się z czytelnikami, widzami i słuchaczami na tematy ekonomiczne.
Źródło: www.kurier.pap.pl