Oddział Warszawski
tel. 22 826 79 45
sdrp.warszawa@dziennikarzerp.pl

Określamy zasady konsultacji społecznych

26 listopada 2012

Ruszyły konsultacje społeczne dwóch dokumentów określających zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami – uchwały Rady m.st. Warszawy oraz zarządzenia prezydenta. Po wprowadzeniu nowych zasad mieszkańcy będą mogli zgłaszać wnioski o przeprowadzenie konsultacji. Jakie przedsięwzięcia powinny być konsultowane z mieszkańcami? Czym jest Platforma Internetowa Konsultacji Społecznych i do czego służy? Jakie są formy prowadzenia konsultacji z [...]

Ruszyły konsultacje społeczne dwóch dokumentów określających zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami – uchwały Rady m.st. Warszawy oraz zarządzenia prezydenta. Po wprowadzeniu nowych zasad mieszkańcy będą mogli zgłaszać wnioski o przeprowadzenie konsultacji.

Jakie przedsięwzięcia powinny być konsultowane z mieszkańcami? Czym jest Platforma Internetowa Konsultacji Społecznych i do czego służy? Jakie są formy prowadzenia konsultacji z mieszkańcami? Na te pytania odpowiadają przygotowywane uchwała i zarządzenie prezydenta. Dokumenty określają także w jaki sposób mieszkańcy Warszawy mogą współdecydować o sprawach ważnych dla nich i dla ich miasta. Projekty dają także warszawiakom możliwość występowania z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji.

Do tej pory nie było dokumentu, który regulowałby kwestię prowadzenia konsultacji z mieszkańcami Warszawy. Jest to konieczne nie tylko ze względu na obowiązek, jaki nakłada na stolicę ustawa o samorządzie gminnym oraz postanowienia Statutu m.st. Warszawy i statutów dzielnic, lecz przede wszystkim z powodu rosnącego znaczenia partycypacji społecznej.

Zanim dokumenty zostaną przyjęte przez Radę m.st. Warszawy, o opinię na ich temat i swoje sugestie proszeni są mieszkańcy. Do 16 grudnia zapraszamy ich do wyrażenia opinii na stronie internetowej www.konsultacje.um.warszawa.pl, mailowo pod adresem: konsultacje@um.warszawa.pl, a także w formie listownej (adres: Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, ul. Senatorska 27, 00-099 Warszawa).

Dodatkowo w trakcie trwania konsultacji można zadać pytanie a także zgłosić uwagi bezpośrednio urzędnikom w punkcie konsultacyjnym, w każdy wtorek (w godz. 10:00-12:00 w Centrum Komunikacji Społecznej) i czwartek (w godz. 17:00-19:00 w Warsztacie pl. Konstytucji 4). Przewidziano również spotkania konsultacyjne z mieszkańcami 4 grudnia (wtorek) o godz. 17.30 i 12 grudnia (środa) o godz. 18.00 w Warsztacie przy pl. Konstytucji 4.

Projekty uchwały i zarządzenia, a także ich omówienie są dostępne pod adresem: http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/skonsultuj-jak-konsultowac-z-mieszkancami oraz w Centrum Komunikacji Społecznej przy ul. Senatorskiej 27 w godzinach pracy urzędu (poniedziałek-piątek).

Tagi:

kalendarz-btn

NIEDZIELA 24 listopada 2024
  • Flory, Emmy, Jana
  • 1984
    Powstało Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych.

byli-z-nami

Copyright © 2004-2013 Stowarzyszenie Dziennikarzy RP Oddział Warszawski