SATYRYKON LEGNICA 2023 rys. Magdalena Wosik "Non omnis moriar"
Warszawa Miasto Gospodarz UEFA EURO 2012™ – Aktualności z przygotowań do imprezy
TOP NEWS STADION JUŻ Z POZWOLENIEM Stadion Narodowy w Warszawie, najważniejsza polska arena UEFA EURO 2012™, 16 grudnia został oficjalnie przekazany do użytkowania. Pozwolenie wydał Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Wcześniej obiekt otrzymał pozytywne opinie miejskiej komendy Straży Pożarnej i Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. – Jestem niezmiernie szczęśliwy, że po 2,5 latach budowy nadszedł ten wielki dla [...]
TOP NEWS
STADION JUŻ Z POZWOLENIEM
Stadion Narodowy w Warszawie, najważniejsza polska arena UEFA EURO 2012™, 16 grudnia został oficjalnie przekazany do użytkowania. Pozwolenie wydał Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Wcześniej obiekt otrzymał pozytywne opinie miejskiej komendy Straży Pożarnej i Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. – Jestem niezmiernie szczęśliwy, że po 2,5 latach budowy nadszedł ten wielki dla nas dzień, w którym otrzymujemy najważniejszy dla nas dokument dopuszczający Stadion Narodowy w Warszawie do użytkowania. Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt. To one są najistotniejszą częścią dzisiejszego sukcesu – powiedział podczas uroczystości prezes Narodowego Centrum Sportu, Rafał Kapler. – Ten obiekt jest niezwykły. To niesamowite, że zaledwie po miesiącu urzędowania mam przywilej odebrania pozwolenia na użytkowanie stadionu – mówiła minister sportu, Joanna Mucha. Pani minister wyraziła nadzieję, że powstanie i funkcjonowanie stołecznej areny będzie służyło nie tylko organizacji wydarzeń kulturalnych i sportowych, ale wpłynie także na rozwój polskiej piłki nożnej. Historia budowy Stadionu Narodowego sięga października 2008 roku i rozbiórki pozostałości dawnego Stadionu Dziesięciolecia. Inwestycja podzielona była na dwa etapy – w marcu 2009 roku zakończone zostały prace rozbiórkowe i głębokie fundamentowanie. Dwa miesiące później rozpoczął się drugi etap, zakończony teraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Arena, na której rozegrany zostanie mecz otwarcia UEFA EURO 2012™, dwa inne spotkania fazy grupowej, a także jeden ćwierćfinał i półfinał mistrzostw, jest najnowocześniejsza w Polsce. To także jedyny stadion w naszym kraju z zamykanym dachem i największy pod względem kubatury (ponad 1 000 000 m³) tego typu obiekt w Europie. Jego trybuny mogą pomieścić 58 tysięcy osób.
Przygotowania infrastrukturalne
OPTYMISTYCZNIE O OBWODNICY
Prace przy budowie obwodnicy okołowarszawskiej idą pełną parą. W tym roku otwarto jej pierwszy, 10-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłem Konotopa a węzłem Powązkowska. W przyszłym roku przejezdne mają być kolejne. – Dołożymy wszelkich starań, aby przed UEFA EURO 2012™ umożliwić kierowcom korzystanie z całej trasy – mówi rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Warszawie, Małgorzata Tarnowska. Najtrudniejszy był początek prac budowlanych – z powodu przeciągających się procedur związanych z przesiedleniem części mieszkańców doszło do opóźnień. Teraz wykonawca goni harmonogram. – Na chwilę obecną pogoda sprzyja wykonywaniu wszystkich asortymentów robót. Jednak budowa jest żywym organizmem, co oznacza, że zmiany mogą nastąpić nieoczekiwanie. Stały monitoring wykonywanych robót prowadzony przez kierowników projektów czy nadzór inwestorski, pozwala GDDKiA na natychmiastową reakcję – tłumaczy Tarnowska. Aktualnie roboty trwają na całej długości trasy, w tym m.in. na węzłach Aleje Jerozolimskie, Opacz i al. Krakowska. Wykonywane są fundamenty, słupy czy nasypy, trwa przebudowa infrastruktury technicznej, energetyki, gazu oraz kanalizacji. W przyszłym roku będą kontynuowane prace związane z budową wiaduktów, wykonaniem nasypów i konstrukcją nawierzchni ciągu jezdni głównych. Każdego dnia kierowcy mogą śledzić postęp robót na trasie S-2 pomiędzy Konotopą a lotniskiem. Odcinek o długości 12,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Dostępność do trasy tylko poprzez węzły przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wartość kontraktu to 908 mln złotych. Więcej, bo 1,123 mld złotych, wyniesie koszt budowy dwóch trzypasmowych jezdni dla dróg ekspresowych S-79 i S-2. Odcinek Puławska-Lotnisko-Marynarska docelowo osiągnie długość 9,4 km. Inwestycja ma zakończyć się w kwietniu 2012 roku. W tym samym miesiącu powinny zakończyć się prace na wynoszącej 7,1 km trasie S-8 pomiędzy Modlińską a Markami. Kontrakt z wykonawcą opiewa na 869 mln złotych. Do rozpoczęcia UEFA EURO 2012™ jeszcze blisko pół roku. Jeżeli zima nie da się bardzo we znaki, wszystkie kluczowe inwestycje drogowe dla sprawnego przeprowadzenia mistrzostw powinny być gotowe do 8 czerwca 2012 roku.
Komunikacja
PKP INTERCITY NA DOBRYM KURSIE
Podczas UEFA EURO 2012™ język nie może być barierą. Dlatego przed turniejem pracownicy spółki PKP Intercity, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, przechodzą intensywne szkolenia z języka angielskiego. Za pół roku sprzedaż i sprawdzanie biletów obcokrajowcom czy też udzielenie zagranicznym turystom informacji o rozkładzie jazdy, nie powinny dla nich stanowić większego problemu. W związku ze spodziewanym podczas mistrzostw wzmożonym ruchem pasażerów z całego świata, PKP Intercity objęła programem językowym kasjerów, zespoły konduktorskie, doradców klienta i pracowników informacji. Cel jest jasny – poprawić wśród nich znajomość języka angielskiego i przygotować ich na spotkanie z zagranicznymi kibicami i turystami. Pracownicy PKP Intercity biorą udział w dwóch programach językowych. Jeden z nich jest organizowany przez samą spółkę – obejmuje cały kraj oraz zespoły konduktorskie i kasowe. Drugi to projekt „Akademia Euro”, realizowany przez Spółkę PL.2012 na terenie województw mazowieckiego, dolnośląskiego, pomorskiego i wielkopolskiego. Biorą w nim udział pracownicy PKP Intercity z Warszawy i innych miast, w których odbędą się mecze. Dzięki uczestnictwu w zajęciach „Akademii Euro” ma się poprawić nie tylko znajomość języka angielskiego, ale także wiedza i świadomość na temat wielokulturowości klientów pochodzących z różnych krajów. Jednym z celów szkolenia jest również podniesienie poziomu obsługi klienta w sektorze usług turystycznych i okołoturystycznych.
WSCHODNIA W REMONCIE
Prawie 60 milionów złotych wyniesie koszt przebudowy dworca Warszawa Wschodnia. Inwestycja jest jak najbardziej uzasadniona – według Polskich Kolei Państwowych S.A. to właśnie z tego dworca i stacji Warszawa Stadion skorzysta najwięcej kibiców, którzy przyjadą do stolicy na mecze UEFA EURO 2012™. Zakończenie prac w części dalekobieżnej planowane jest na II kwartał przyszłego roku, ale już teraz budynek zmienił się praktycznie nie do poznania. Dworzec jest oszklony, zakończono wymianę okien i przebudowę dachu. W środku prace również posuwają się w szybkim tempie – na pierwszych podróżnych czekają nowe klatki schodowe i szyby windowe, na posadzkach i ścianach dobiega końca montaż kamiennych okładzin. Transformację przechodzi także bezpośrednie otoczenie obiektu – w tym chodniki i parking. Po zakończeniu inwestycji dworzec ma być bardziej przyjazny pasażerom, którzy będą korzystali z większej powierzchni ogólnodostępnej, która będzie także dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. We wschodnim skrzydle znajdą się lokale gastronomiczne, a w zachodnim usługowe. Natomiast na antresoli przewidziano miejsce na centrum obsługi klienta VIP i pomieszczenia biurowe. Na czas remontu budynek pozostaje zamknięty dla podróżnych – obok niego ustawiono tymczasowe kasy, poczekalnię i toalety. Od czerwca tego roku pasażerowie mogą korzystać z części podmiejskiej dworca, którą gruntownie zmodernizowano, a jednocześnie pozostawiono w dotychczasowej formie architektonicznej. Teraz w jednym miejscu podróżni znajdą nowe kasy biletowe, punkt informacyjny, wiadomości o rozkładzie jazdy, poczekalnię i toalety. Przygotowana została również nowoczesna informacja wizualna o rozkładzie jazdy, ale zostanie ona uruchomiona dopiero po przebudowie części dalekobieżnej.
Bezpieczeństwo
EUROPOL POMAGA POLICJI
Po przeprowadzonym na początku grudnia losowaniu grup finałowych UEFA EURO 2012™ jednostki odpowiedzialne za zapewnienie bezpieczeństwa podczas mistrzostw rozpoczęły przygotowywanie analiz ryzyka związanych z przyjazdem do naszego kraju zagranicznych kibiców. Na prośbę polskiej policji szczegółową analizę na ten temat opracuje także Europejski Urząd Policji – Europol. Dokument przedstawiony przez mieszczącą się w Hadze policyjną agencję pomoże policji przygotować odpowiednie siły i koncepcję zabezpieczenia mistrzostw. Ogromne znaczenie na etapie organizacji imprezy będzie odgrywał również dostęp naszych funkcjonariuszy do europejskiej bazy danych osób objętych zakazem stadionowym. Podczas samych mistrzostw polską policję będą wspierali funkcjonariusze z innych krajów, którzy dotrą do nas razem ze swoimi reprezentacjami i zorganizowanymi grupami kibiców. – Oni znają zachowania swoich kibiców. Łatwo im ustalić ich tożsamość – tłumaczy komendant główny policji, Andrzej Matejuk. Policjanci z różnych państw Unii Europejskiej mieli już okazję na zapoznanie się z polskimi stadionami i przebiegiem meczów międzypaństwowych – w tym roku byli zapraszani na spotkania rozgrywane w kraju przez reprezentację Franciszka Smudy.
Zakwaterowanie
POLSKA BAZA NA MISTRZOSTWA
Hotel Hyatt Regency Warsaw będzie bazą reprezentacji Polski podczas UEFA EURO 2012™. Przy Trakcie Królewskim, u zbiegu ulic Belwederskiej i Spacerowej, na piłkarzy będzie czekało całe piętro. Natomiast treningi będą się odbywać na oddalonym o siedem kilometrów stadionie Polonii. Na potrzeby kadry zarezerwowano 40 pokoi, przestronnych i z komfortowym wyposażeniem. Ponadto do jej wyłącznej dyspozycji będą trzy sale. W jednej będą spożywali posiłki, w drugiej brali udział w odprawach organizowanych przez trenera. Trzecia to sala rekreacyjna, przeznaczona do odpoczynku. Wydzielone piętro daje gwarancję spokoju i bezpieczeństwa potrzebnego podczas turnieju – mówi Magdalena Jaworska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Hotelu Hyatt Regency Warsaw. Azylem piłkarzy mają być pojedyncze pokoje Deluxe o powierzchni 38 m2. – Nasze pokoje Deluxe, które są jednymi z największych pokoi hotelowych w Warszawie dadzą kadrze potrzebny wypoczynek i pozwolą na regenerację sił: duże, wygodne łóżka, przestronna łazienka z oddzielnym prysznicem i wanną, minibar i oczywiście telewizor. We wszystkich będzie dostęp do szybkiego internetu. W zależności od upodobań piłkarze będą mogli korzystać z indywidualnie regulowanej klimatyzacji lub po prostu uchylić okna. Atmosferze dobrego wypoczynku sprzyja tez kolorystyka i światło. Idealne połączenie kolorów ziemi – beży, brązów i delikatnej zieleni z nastrojowym światłem lamp sprzyja relaksowi – tłumaczy Jaworska. Selekcjoner Franciszek Smuda zamieszka w apartamencie o powierzchni 68 m2, podzielonym na sypialnię oraz salon dzienny. Przestronny salon wyposażony w biurko do pracy, sofy i fotele oraz ekspres do kawy sprzyja koncentracji, pracy i wypoczynkowi. Do dospozycji kadry będzie ponadto hotelowy Oasis Club Fitness & Spa, z basenem, jacuzzi, sauną, łaźnią, siłownią i pokojami zabiegowymi, w których można skorzystać na przykład z masażu. Na stadion Polonii reprezentacja będzie miała blisko – dojazd na trening nie powinien przekroczyć 15 minut. Około kwadransa powinno także zająć dojechanie z hotelu na lotnisko Okęcie. Warunki komfortowe, a więc nic tylko grać… Trzymamy kciuki!
UEFA EURO 2012™ – święto kibiców
POLISH PASS POMOŻE KIBICOM
Rezerwacja hotelowa, ubezpieczenie oraz bilety kolejowe, miejskie i lotnicze w jednym? Tak! Specjalnie na UEFA EURO 2012™ spółka PL.2012 stworzyła unikatowy produkt integrujący oferty z trzech branż. Z systemu Polish Pass kibice i turyści przebywający w naszym kraju będą mogli korzystać w czerwcu i na początku lipca przyszłego roku. Jednym z partnerów projektu jest miasto stołeczne Warszawa. Polish Pass skierowany jest do wszystkich gości, niezależnie od tego czy posiadają bilety na mecze! Równie ważne jest to, że turysta lub kibic sam decyduje jak będzie wyglądał jego własny produkt – można kupić tylko jeden element wchodzący w skład oferty lub postawić na kilka z nich. Bilet na komunikację miejską w ramach Polish Pass integruje większość dostępnych w danym mieście publicznych środków transportu – w Warszawie oferta obejmuje tramwaje, autobusy, metro i kolej podmiejską. Bilety kolejowe uprawniają do przejazdów nie tylko między Miastami-Gospodarzami, ale w obrębie całego kraju. Polish Pass to także bilety lotnicze na loty krajowe oraz z Polski na Ukrainę i w odwrotnym kierunku. Innowacyjny system daje możliwość dokonania rezerwacji hotelowej – baza obiektów dostępnych w polskich Miastach-Gospodarzach będzie sukcesywnie poszerzana aż do rozpoczęcia turnieju. Uzupełnieniem Polish Pass są ubezpieczenia zdrowotne i assistance – w przypadku zachorowania lub nagłego wypadku koszty hospitalizacji pokryje ubezpieczyciel, a jeżeli zajdzie potrzeba kontynuacji dalszego leczenia po wyjeździe z Polski, assistance sfinansuje powrót do domu. Dzięki temu produktowi, turysta czy kibic odwiedzający Polskę w trakcie Euro 2012, poza paszportem może w zasadzie posługiwać się jednym dokumentem – Polish Pass. Każdy zainteresowany zakupem Polish Pass ma możliwość dostosować produkt do własnych potrzeb, a następnie może go zakupić za pośrednictwem strony internetowej Polish Guide lub portali rezerwacyjnych. A potem już tylko drukować i zabierać nad Wisłę!
ELEKTRONICZNY PRZEWODNIK
Każdy kibic i turysta, który pojawi się w Warszawie podczas UEFA EURO 2012™, będzie miał mnóstwo pytań dotyczących tego jak najlepiej poruszać się po stolicy, jak dojechać w wybrane miejsca i jakie atrakcje będą w nich na niego czekały. Wszystkich odpowiedzi, także na pytania związane z innymi polskimi Miastami-Gospodarzami mistrzostw, udzieli elektroniczny przewodnik – Polish Guide. Niezwykle praktyczny serwis informacyjny został dostosowany do potrzeb zarówno miłośników futbolu, jak i tradycyjnych turystów, którzy przyjadą do nas w czasie turnieju. Na stronie internetowej www.polishguide2012.pl na wszystkich gości czekają informacje na temat atrakcji turystycznych, rozrywki i życia nocnego, transportu, rekreacji, gastronomii czy też aptek i przychodni. W Polish Guide dostępne są również zintegrowane z informacjami mapy, na których bez trudu odnaleźć można najważniejsze z punktu widzenia turysty i kibica miejsca oraz wyznaczyć do nich trasę dojazdu. Każdy znajdzie tutaj wyczerpujące informacje na poszukiwany w danej chwili temat. Przed turniejem realizująca ten zaawansowany technologicznie projekt spółka PL.2012 uruchomi jeszcze dostęp do przewodnika poprzez aplikację mobilną na smartfony. Kolejnym wygodnym i użytecznym rozwiązaniem dla obcokrajowców ma być funkcja spersonalizowanego kalendarza, dzięki któremu użytkownik będzie mógł stworzyć własny plan podróży. Na razie serwis Polish Guide funkcjonuje w języku polskim i angielskim. Wkrótce uruchomione zostaną kolejne cztery wersje językowe: niemiecka, francuska, hiszpańska i rosyjska.
Wokół turnieju
TEST PRZED MISTRZOSTWAMI
Warszawa zdała sprawdzian jakim było losowanie grup finałowych UEFA EURO 2012™. 2 grudnia w Mini Strefie Kibica na Placu Defilad pod Pałacem Kultury i Nauki przebieg ceremonii śledziło kilka tysięcy osób. Nie brakowało biało-czerwonych szalików i innych gadżetów prawdziwego kibica. W znakomity nastrój kibiców zgromadzonych w specjalnym namiocie, jak i oglądających losowanie na zewnętrznych telebimach wprowadził Serge Suszyński-Bourbon, wykonując „Sen o Warszawie” Czesława Niemena. Wspaniała zabawa trwała także podczas występów zespołów Me Myself and I oraz AtmAsfery. Później kibice mieli okazję obejrzeć premierę spotu promującego Warszawę jako gospodarza mistrzostw – pokazano w niej wyjątkowe miejsca stolicy, podkreślając jej różnorodność oraz ofertę sportową i kulturalną. Reklamówka, która będzie wiodącym materiałem filmowym promującym stolicę wśród europejskich kibiców, powstała w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Wyjątkowym momentem była prezentacja oficjalnej piłki meczowej UEFA EURO 2012™. Odsłonięciu Tango 12 towarzyszył wspaniały pokaz sztucznych ogni. W tym czasie PKiN zmienił swoje oblicze – dzięki iluminacji mienił się w barwach Polski i Ukrainy. Na zakończenie miłośnicy futbolu mogli się jeszcze pobawić podczas występów zespołów SheMoans, AtmAsfera i Enej. Uroczystość na Placu Defilad stanowiła zaledwie przedsmak tego, czego będziemy świadkami podczas mistrzostw – za niespełna pół roku w tym samym miejscu znajdzie się Oficjalna Strefa Kibiców. Przewidziano w niej miejsce dla 100 tysięcy osób! Pod Pałacem ma się bawić cały świat, w tym Grecy, Rosjanie i Czesi, z którymi polscy piłkarze zagrają w fazie grupowej. Od 8 czerwca do dyspozycji kibiców będą tam m.in. dwie sceny, osiem telebimów, strefa gastronomiczna i oficjalny sklep z pamiątkami UEFA EURO 2012™.
W STOLICY TRWA NABÓR WOLONTARIUSZY
Już tylko niespełna miesiąc pozostał do zakończenia naboru wolontariuszy, którzy podczas UEFA EURO 2012™ będą pomagać organizatorom w Miastach Gospodarzach. W Warszawie potrzebnych będzie około 1000 takich osób. Do 15 stycznia aplikacje można składać na portalu www.wolontariatmiejski2012.pl. – Obecnie mamy zarejestrowanych około 1800 chętnych. Są osoby w różnym wieku, z różnych miejscowości, a także z zagranicy. Zgłaszają się także osoby z niepełnosprawnościami, które na pewno znajdą w projekcie odpowiednie miejsce dla siebie – zdradza Marta Dermańska z Urzędu m. st. Warszawy. Podczas UEFA EURO 2012™ stołeczni wolontariusze mają wspierać kibiców przede wszystkim w miejscach publicznych, takich jak lotniska, dworce, oficjalna Strefa Kibica i główne punkty komunikacyjne miasta. Wszędzie tam odpowiedzialni będą za udzielanie informacji na temat mistrzostw i imprez towarzyszących, komunikacji miejskiej i międzymiastowej, atrakcji turystycznych czy wydarzeń kulturalno-rozrywkowych. Szansę na wybór w charakterze wolontariuszy mają osoby, które do 30 kwietnia przyszłego roku ukończą 18 lat i w stopniu komunikatywnym posługują się językiem angielskim. Warunkiem jest wypełnienie formularza i rozwiązanie krótkiego testu z języka angielskiego znajdujących się na portalu www.wolontariatmiejski2012.pl. Od połowy lutego z wybranymi kandydatami będą przeprowadzane rozmowy kwalifikacyjne. Projekt „Wolontariat Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012™” jest prowadzony wspólnie przez Gdańsk, Poznań, Warszawę, Wrocław oraz spółkę PL.2012.
Warto zobaczyć
WYCIECZKA DO ZOO
Około 3000 zwierząt należących do 500 gatunków – to najkrótsza wizytówka warszawskiego ogrodu zoologicznego. Na powierzchni 40 hektarów na Pradze Północ zobaczymy zarówno żyjące w naszym kraju niedźwiedzie brunatne czy wydry, jak i zdecydowanie bardziej egzotyczne słonie afrykańskie czy nosorożce indyjskie. Większość zwierząt można oglądać na wybiegach, a zimą – wewnątrz obiektów. Duże wrażenie robi ptaszarnia, czyli Hala Wolnych Lotów. Warto zajrzeć do nowoczesnego pawilonu dla małp człekokształtnych, zamieszkiwanego przez stado szympansów i dwa młode samce goryla. Nie sposób ominąć hipopotarium, umożliwiającego podglądanie hipopotamów pod wodą, a także akwarium morskiego, największego w kraju zbiornika, w którym mieszkają rekiny i płaszczki. A to tylko przedsmak wrażeń czekających na odwiedzających. Czas spędzony w ogrodzie to nie tylko edukacja i przyjemność obcowania z naturą, ale też rekreacja. W jego centralnym punkcie znajduje się „Baśniowe ZOO” z placem zabaw i zwierzętami, które można poczęstować marchewką czy jabłkiem. Na wszystkich czekają trawniki do leżakowania, ławeczki i liczne punkty gastronomiczne. Zapraszamy!
To i owo
MISTRZOWSKIE GADŻETY
Im bliżej UEFA EURO 2012™, tym więcej dostępnych w sklepach gadżetów poświęconych turniejowi. Europejska Unia Piłkarska przygotowała blisko 3 tysiące produktów z logo przyszłorocznej imprezy. Duża część trafi wyłącznie do sklepów sieci Real, oficjalnego hipermarketu sprzedającego produkty licencyjne mistrzostw Europy. W sklepach powstają wydzielone i specjalnie zaaranżowane strefy, w których są promowane produkty związane z mistrzostwami. Już teraz można kupić dziesiątki gadżetów, m.in. maskotki Slavka i Slavki, komplety pościeli, puzzle, piórniki, zeszyty, plecaki, torby, szklanki, kubki czy ręczniki. Hipermarkety Real planują również dodatkowe mistrzowskie atrakcje dla klientów – możliwość zrobienia zdjęcia z maskotkami, postawienie specjalnych zegarów odliczających czas do rozpoczęcia imprezy i przygotowanie efektownych animacji wokół okrągłych dat, takich jak 150 czy 100 dni do turnieju. UEFA EURO 2012™ to przecież także biznes…
COLDPLAY NA STADIONIE NARODOWYM
To już pewne! 19 września przyszłego roku na Stadionie Narodowym zagra jeden z najlepszych zespołów rockowych świata – Coldplay. Brytyjczycy, którzy przed ponad 11 laty podbili rynek muzyczny znakomitym „Parachutes”, będą w Warszawie promowali najnowszą płytę zatytułowaną „Mylo Xyloto”. Sprzedaż biletów rozpocznie się w styczniu. – To historyczny moment, pierwsze oficjalne ogłoszenie międzynarodowej gwiazdy na Stadionie Narodowym. Ten obiekt jest niezwykle przyjazny dla organizacji takich koncertów. Jestem pewien, że będzie to niesamowite wydarzenie – mówi Mikołaj Ziółkowski z Alter Art, która organizuje imprezę wspólnie z Live Nation. Będzie to drugi koncert Coldplay w naszym kraju. W lecie tego roku Chris Martin i spółka wystąpili przed 60-tysięczną publicznością na festiwalu Heineken Open’er, gdzie wykonali kilka utworów z niewydanego jeszcze wówczas „Mylo Xyloto”. Ich entuzjastyczne przyjęcie w Gdyni było jedną z zapowiedzi ogromnego sukcesu płyty – w niespełna dwa miesiące od premiery piąty studyjny album Brytyjczyków sprzedał się na całym świecie w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Coldplay chce w przyszłym roku odpłacić fanom intensywnym koncertowaniem. Trasę rozpocznie w kwietniu od występów w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Na oficjalnej stronie internetowej zespołu zapowiedziano 42 występy – połowę w Ameryce Północnej, połowę w Europie. Warszawski koncert ma być przedostatnim wydarzeniem trasy, po Pradze i przed Hanowerem. – Koncert Coldplay to nie jedyne wydarzenie zaplanowane na przyszły rok na Stadionie Narodowym w Warszawie – zapowiada Rafał Kapler, Prezes Narodowego Centrum Sportu. Planujemy zorganizować jeszcze dziesięć eventów, sportowych i rozrywkowych, o charakterze masowym i kameralnym. Będzie się tutaj dużo działo, będą tu najlepsze koncerty jakie pojawiają się w Europie i na świecie. Od 10 stycznia bilety na koncert Coldplay będą dostępne na stronie Alter Art i Live Nation.