Oddział Warszawski
tel. 22 826 79 45
sdrp.warszawa@dziennikarzerp.pl

Tramwaje wracają w al. Niepodległości, zjeżdżają z ul. Targowej

7 maja 2011

Warszawa, 5 maja 2011 r. Od poniedziałku 9 maja, po nowych torach pojadą tramwaje w al. Niepodległości. Zakończą się prace przy remoncie węzła tramwajowego na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej i bez przeszkód będą tamtędy mogły jeździć także samochody. Rozpoczną się za to roboty torowe na Pradze – na ul. Targowej. Nowości w al. [...]

Warszawa, 5 maja 2011 r.

Od poniedziałku 9 maja, po nowych torach pojadą tramwaje w al. Niepodległości. Zakończą się prace przy remoncie węzła tramwajowego na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej i bez przeszkód będą tamtędy mogły jeździć także samochody.

Rozpoczną się za to roboty torowe na Pradze – na ul. Targowej.
Nowości w al. Niepodległości

W poniedziałek, po pięciu tygodniach robót, zakończy się remont węzła tramwajowego po północnej i wschodniej stronie skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej. W tym czasie wymienione zostały rozjazdy, skrzyżowanie torów na środku jezdni, tory na kilkuset metrowym odcinku al. Niepodległości i ul. Chałubińskiego, zbudowane nowe platformy przystankowe. Przywrócony zostanie ruch tramwajów na ciągu al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – al. Niepodległości (od al. Solidarności do ul. Nowowiejskiej). Linie 16, 17 i 33 wrócą na swoją podstawową trasę.

Koniec robót tramwajowych oznacza także koniec zmian w ruchu drogowym na tym odcinku al. Niepodległości. Pomiędzy al. Armii Ludowej a ul. Koszykową kierowcy jadący w kierunku centrum nie będą musieli już przejeżdżać na drugą jezdnię; czynne będą obydwie jezdnie al. Niepodległości. Niestety, jeszcze przez tydzień, do 16 maja zwężony będzie wschodni wjazd z al. Armii Ludowej w al. Niepodległości oraz wschodnia jezdnia al. Niepodległości przy skrzyżowaniu z al. Armii Ludowej. Trwają tam prace związane z wymianą magistrali wodociągowej.

Nadal kontynuowany będzie remont ul. Nowowiejskiej na odcinku od pl. Zbawiciela do pl. Politechniki. Nie będą tamtędy jeździły tramwaje oraz pozostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu czyli zamknięcie odcinków pl. Politechniki – ul. Waryńskiego i ul. Waryńskiego – pl. Zbawiciela ograniczenia na pl. Politechniki i pl. Zbawiciela i odcinku ul. Nowowiejskiej od al. Niepodległości do pl. Politechniki. Tramwaje nie będą kursowały pomiędzy al. Niepodległości a pl. Zbawiciela. Linia 10 będzie skręcała na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej w kierunku Filtrów, aby ul. Grójecką i al. Krakowską dojechać na Okęcie. Z al. Niepodległości w stronę ul. Filtrowej będzie skręcała także zastępcza linia 74, kursująca pomiędzy Banacha a stacją metra Wilanowska. Linia 35 na pl. Zbawiciela pojedzie prosto ulicami Marszałkowską i Puławską na Wyścigi. Nadal zawieszone będzie kursowanie linii 14 i 46. Remont ul. Nowowiejskiej potrwa do 31 lipca, przy czym roboty wymagające wyłączenia ruchu potrwają do 12 czerwca.

Teraz Praga

Od razu po zakończeniu remontu w al. Niepodległości, od 9 maja wystartuje modernizacja trasy tramwajowej Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona. Inwestycja podzielona jest na kilka etapów, wszystkie prace mają zakończyć się w październiku. Modernizacja trasy tramwajowej rozpocznie się od remontu na skrzyżowaniu ulic Targowej i Kijowskiej w relacji północ-wschód czyli skrętu w lewo z ul. Targowej. Te roboty potrwają od 9 maja do 12 czerwca.

Tramwaje nie będą kursowały ul. Targową na odcinku Kijowska – Dworzec Wileński. W tym czasie na trasy objazdowe zostaną skierowane linie 3, 20, 22, 25, 26 i 28. Linie 3 i 22 będą skręcały z ul. Targowej w ul. Kijowską. Pętlami końcowymi zamienią się linie 25 i 26. Linia 25 skręci przy Teatrze Powszechnym w kierunku Grochowskiej i dojedzie do pętli na rondzie Wiatraczna. Na Annopol, gdzie normalnie ma swoją pętlę linia 25, w czasie remontu dojedzie linia 26 – przy Dworcu Wileńskim, zamiast jechać w stronę Grochowa, skręci w kierunku ul. 11 Listopada. Linia 20 będzie kursowała w okresie remontu pomiędzy Boernerowem a Żeraniem, skręcając z al. Solidarności w Targową i jadąc dalej Jagiellońską. Natomiast linia 28 zamiast jechać do ronda Wiatraczna zakończy swoją trasę na pętli przy ZOO. Na czas prac na ul. Targowej ZTM uruchomi dwie autobusowe linie zastępcze: Z-1, która będzie kursowała pomiędzy rondem Waszyngtona a Dworcem Wileńskim (trasa okrężna) oraz Z-2 kursującą trasą okrężną z i do pętli przy Dworcu Wschodnim na ul. Lubelskiej.

Przez ok. 2-3 tygodnie nie będzie natomiast utrudnień w ruchu drogowym – roboty będą prowadzone poza jezdniami. Potem zamknięty zostanie przejazd wschodnią (w kierunku al. Solidarności) jezdnią ul. Targowej przez skrzyżowanie z ul. Kijowską. Kierowcy ominą wyłączony fragment jezdni skręcając w ul. Kijowską, potem przejadą przez pas zieleni dzielący dwie jezdni i drugą jezdnią ul. Kijowskiej wrócą na ul. Targową.

Modernizują na EURO 2012

Rozpoczynający się remont na ul. Targowej to element kompleksowej modernizacji trasy tramwajowej Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona. Kolejny fragment to odcinek od węzła Targowa/Kijowska do al. Zielenieckiej wraz z pętlą Zieleniecka. W tej chwili Tramwaje Warszawskie prowadzą postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy modernizacji odcinka trasy od ul. Białostockiej do ul. Kijowskiej i w al. Zielenieckiej.

Nowe torowisko na długości ok. 3,2 km zostanie ułożone w nowoczesnej technologii – na trwałej konstrukcji, z odwodnieniem i elementami wyciszającymi. Dzięki modernizacji torowiska tramwaje będą jeździły ciszej i szybciej.

Zmodernizowanych zostanie osiem przystanków tramwajowych w trzech zespołach – na skrzyżowaniu ulic Targowej i Kijowskiej, u zbiegu ulic Targowej, Zamoyskiego i al. Zielenieckiej oraz na pętli „Zieleniecka”. Platformy przystankowe zostaną podwyższone i wydłużone (66 m), tak aby jednocześnie mogły się przy nich zatrzymać dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe typu Swing, produkcji firmy PESA. Na wszystkich modernizowanych przystankach platformy będą miały nawierzchnię z szarych płyt granitowych z pasem płyt z wybrzuszeniami dla niewidomych. Pojawią się także nowe wiaty i dodatkowe oświetlenie. Przystanki i torowisko oddzielą od jezdni przezroczyste (na przystankach) i ażurowe (poza przystankami) wygrodzenia. Na przystankach zostanie przygotowane również zasilanie dla Systemu Informacji Pasażerskiej, który Tramwaje Warszawskie planują uruchomić w przyszłości na tej trasie.

Zmienią się lokalizacje niektórych przystanków. Przebudowany będzie układ przystanków tramwajowych w rejonie skrzyżowania ulic Targowej, Zamoyskiego i al. Zielenieckiej (czyli obok Teatru Powszechnego). Przystanki zostaną przeniesione na wyloty skrzyżowania, dzięki czemu pasażerowie będą mogli w jednym miejscu oczekiwać na linie nadjeżdżające z różnych kierunków, a także dogodnie się przesiadać. Wspólny przystanek dla jadących w stronę ul. Kijowskiej i Dworca Wileńskiego linii 3 i 26 (od ul. Grochowskiej) oraz 7, 22 i 25 (od al. Zielenieckiej) zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z al. Zieleniecką, bliżej zawrotki i skrętu w kierunku ul. Sokolej. Przystanek dla 7, 8, 22 i 25 znajdzie się na pętli „Zieleniecka”, a przystanek dla 3, 8, 26 i 28, jadących w kierunku ronda Waszyngtona, będzie w dotychczasowej lokalizacji przy Teatrze Powszechnym.

Na pętli „Zieleniecka” zmodernizowane zostaną rozjazdy, umożliwiające tramwajom skręt w ul. Targową i ul. Grochowską. Powstanie także dodatkowy tor awaryjny. Na obu modernizowanych węzłach rozjazdowych – przy skrzyżowaniach ul. Targowej z ul. Kijowską i al. Zieleniecką – dobudowane zostaną tzw. trzecie tory, dzięki którym tramwaje jadące w różnych kierunkach nie będą się wzajemnie blokować oczekując na zmianę świateł.

Przebudowa układu torowego wymusza konieczność zmian w układzie drogowym. Zmieni się fragment ul. Targowej w rejonie zawrotek i przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Kijowską a ul. Ząbkowską. Zawrotki zostaną zlikwidowane, a w pasie dzielącym powstanie przejście dla pieszych i chodnik prowadzący do przystanków tramwajowych przy skrzyżowaniach z ulicami Kijowską i Ząbkowską. Nieco zmieniony zostanie układ skrzyżowań ulic Targowej i Kijowskiej oraz ulic Targowej, Zamoyskiego i al. Zielenieckiej. Warto tu wspomnieć, że węzeł tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Kijowskiej i Targowej zostanie przebudowany zgodnie z projektem planowanej Trasy Świętokrzyskiej.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem http://inwestmapa.um.warszawa.pl. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w Warszawie.

Wydział Prasowy
Urzędu m. st. Warszawy

00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5, tel. 0-22-44 33 391, 0-22-44 33 390, 0-22-44 33 384, 0-22-44 33 381, fax 0-22-44- 33-393,
e-mail: wydzialprasowy@um.warszawa.pl

Tagi:

kalendarz-btn

CZWARTEK 28 listopada 2024
  • Grzegorza, Zdzisława
  • 1918
    Utworzono Marynarkę Wojenną RP
  • 1965
    Otwarto Muzeum Więzienia Pawiak

byli-z-nami

Copyright © 2004-2013 Stowarzyszenie Dziennikarzy RP Oddział Warszawski