SATYRYKON LEGNICA 2023 rys. Xiaoqiang Hao (Chiny)
Warszawa podzieli się swoją Syrenką z Europą
Warszawa, jako Miasto – Gospodarz UEFA EURO 2012TM, prowadzi działania promocyjne skierowane w szczególności do kibiców i turystów. Mają one budować wizerunek stolicy jako miasta, do którego warto przyjechać również po zakończeniu mistrzostw. Do słynnej warszawskiej Syrenki dołączą przedstawicielki krajów, biorących udział w turnieju UEFA EURO 2012™. Kibice za pomocą aplikacji na portalu społecznościowym Facebook, [...]
Warszawa, jako Miasto – Gospodarz UEFA EURO 2012TM, prowadzi działania promocyjne skierowane w szczególności do kibiców i turystów. Mają one budować wizerunek stolicy jako miasta, do którego warto przyjechać również po zakończeniu mistrzostw.
Do słynnej warszawskiej Syrenki dołączą przedstawicielki krajów, biorących udział w turnieju UEFA EURO 2012™. Kibice za pomocą aplikacji na portalu społecznościowym Facebook, w której wykorzystywany jest również spot viralowy, tworzą obecnie swoje własne, narodowe Syrenki. Część cokołu i tarcza każdej rzeźby pokryte zostaną zdjęciami internautów załączonymi przez nich z indywidualnych profili na Facebooku, które utworzą flagi narodowe 16 państw uczestniczących w mistrzostwach.
Do tej pory anglojęzyczny funpage Warszawy, na którym toczy się kampania, zgromadził ponad 42 000 fanów. Ostatecznie Syrenki ubrane w narodowe barwy zaistnieją w przestrzeni miejskiej w skali 1:1. Pojawią się w ciekawych miejscach miasta, zachęcając w ten sposób do spaceru szlakiem Syrenek i poznania uroków stolicy. Nadal trwa akcja dodawania swoich zdjęć na Syrenki, internauci z całej Europy mogą brać w niej udział do 30 maja.
Obecnie projekt skierowany jest przede wszystkim do zagranicznych fanów piłki nożnej. Od 31 maja do 3 czerwca potrwa „Bitwa o miejsce”. Internauci głosując na swoją Syrenkę wskażą, gdzie konkretnie ma stanąć ich narodowa rzeźba. Kibice wybiorą lokalizację spośród 12 punktów turystycznych zaproponowanych przez miasto. Syrenki Polski, Ukrainy, Rosji oraz Grecji będzie można znaleźć na terenie warszawskiej Strefy Kibica.
Specjalna aplikacja na Facebooku umożliwia śledzenie losów poszczególnych Syrenek. W każdej chwili można sprawdzić, mieszkańcy których krajów oddali najwięcej głosów. Dodatkowo po 31 maja, dostępna będzie wirtualna mapa stolicy z wybranymi przez internautów miejscami usytuowania Syrenek Narodowych. Dodany będzie ich opis, zdjęcia i modele Syrenki w 3D. Internauci znajdą wówczas informacje związane z poszczególnymi lokalizacjami.
Syrenki ustawione w atrakcyjnych miejscach Warszawy można będzie spotkać bezpośrednio po zakończeniu głosowania, czyli już od 7 czerwca, w dniu inauguracji warszawskiej Strefy Kibica.
Głównym założeniem projektu jest gościnne powitanie przybywających do Warszawy (na cokołach Syrenek będzie widniał napis: „Serdecznie witamy” w poszczególnych językach) oraz zachęcenie do spaceru szlakiem Syrenek Narodowych podczas UEFA EURO 2012TM. Dlatego też najważniejszy etap projektu, czyli etap wykorzystania potencjału Syrenek nastąpi dopiero podczas turnieju w czerwcu, gdy rzeźby zagoszczą na ulicach. Poprzez umieszczone na nich fotokody, na telefon komórkowy będzie można pobrać mobilny przewodnik po Warszawie dostępny w 14 wersjach językowych. Dzięki aplikacji użytkownicy otrzymają opis atrakcji turystycznych. Ponadto, uzyskają mapę Warszawy w wersji online i offline, informacje o aktualnych imprezach i wydarzeniach w Strefie Kibica oraz bieżącą prognozę pogody. Otrzymają także możliwość planowania trasy zwiedzania.
Spersonalizowane wizerunki Syrenki to wizytówka Warszawy multikulturalnej, gościnnej i nowoczesnej. Do realizacji projektu wykorzystano Internet i aplikacje mobline – nowe technologie, bliskie młodym ludziom. Jednocześnie jest to klasyczna kampania zintegrowana, zaczynająca się online, a kończąca w rzeczywistości. Narodowe Syrenki mają wzmocnić znaczenie symbolu Warszawy w świadomości przyjezdnych.