SATYRYKON LEGNICA 2023 rys. Magdalena Wosik "Non omnis moriar"
Syrenka i Fryderyk promują Warszawę na UEFA EURO 2012
Działania promocyjne miasta stołecznego Warszawy podczas UEFA EURO 2012™ prowadzone będą w ramach jednolitej oprawy graficznej, nawiązującej do pary bohaterów – Warszawskiej Syrenki i Fryderyka Chopina, znanych już z serii animowanych spotów. Syrenka i Fryderyk – postacie z warszawskich pomników, ubrane w piłkarskie stroje pozują na tle warszawskich budynków zachęcając do zabawy i udziału w [...]
Działania promocyjne miasta stołecznego Warszawy podczas UEFA EURO 2012™ prowadzone będą w ramach jednolitej oprawy graficznej, nawiązującej do pary bohaterów – Warszawskiej Syrenki i Fryderyka Chopina, znanych już z serii animowanych spotów.
Syrenka i Fryderyk – postacie z warszawskich pomników, ubrane w piłkarskie stroje pozują na tle warszawskich budynków zachęcając do zabawy i udziału w zbliżających się mistrzostwach. Planowane działania promocyjne zakładają użycie w projektach haseł takich jak “Feel invited”, którym posługuje się w swoich kampaniach Polska Organizacja Turystyczna. Inne hasła, które pojawią się na kreacjach to “Warsaw – have fun!” oraz “Fun welcomes fans!”.
Projekty graficzne, utrzymane w biało-czerwonej stylistyce, identyfikujące Warszawę jako Miasto-Gospodarza, wykorzystane zostaną w działaniach promocyjnych prowadzonych zarówno w kraju jak i zagranicą.
-Syrenka to główny symbol miasta, obecny w herbie i logo promocyjnym. Postać tę chcemy kojarzyć z Warszawą i utrwalać w świadomości tych, którzy szukać będą w Internecie informacji o EURO, a potem zawitają do Warszawy. Fryderyk natomiast jest już rozpoznawalną marką i kontynuujemy nasze działania aby stał się postacią nierozerwalnie związaną z miastem, w którym spędził połowę swego życia – mówi Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta.
Syrenkę i Fryderyka na tle Muzeum Chopina, wieżowca Rondo 1 oraz Stadionu Narodowego zobaczymy między innymi na plakatach i ulotkach, w reklamach prasowych i ekspozycjach w przyszłej strefie kibica, w Internecie oraz w miejskich wydawnictwach przygotowywanych na UEFA EURO 2012™.
Postacie pojawią się też wkrótce w centrum Warszawy na 400 lodówkach Coca-Coli. Wspólnie z Mikołajem Kopernikiem i Marią Skłodowską-Curie zachęcać będą do zwiedzania Warszawy.
Projekty graficzne miały swoją premierę podczas targów turystycznych TT Warsaw we wrześniu tego roku, gdzie prezentowała się Warszawa. Zebrały wówczas bardzo przychylne recenzje gości i osób odwiedzających stoisko miasta.
Grafika z Syrenką i Fryderykiem jest kolejnym projektem wykorzystującym parę kontrastowych bohaterów, stworzonych przez Przemysława Truścińskiego i Bartosza Sztybora. Energiczna Syrenka i spokojny, czasem nawet flegmatyczny Fryderyk wystąpili w serii 8 spotów komentujących stołeczną rzeczywistość. Kolejne 3 filmiki czekają na emisję. Spoty można oglądać na profilu miasta w serwisie Youtube: http://www.youtube.com/user/warszawapl#grid/user/B5ADBD77D70D4D9F.
W załączeniu wstępne projekty ulotek z zamarkowanym tekstem, jedna ze ścian na lodówkach i zdjęcia z targów TT Warsaw.
Przemysław Truściński – rysownik komiksowy i reklamowy, storyboardzista, znany z komiksów prasowych, publikuje mi.in. cykl Komiks W-wa w Gazecie Stołecznej. Jego komiksy drukowały Machina, Newsweek, Playboy, TWIST, Plastik i Fakt.
Dodatkowych informacji udzielają:
Grzegorz Wolff
Urząd m. st. Warszawy
Biuro Promocji Miasta (PR)
Wydział Promocji Zewnętrznej
tel. kom. +48226567621
gwolff@um.warszawa.pl
Marta Brzegowa
Rzecznik ds. Projektu EURO 2012
m. st. Warszawy
tel. kom. + 48 726 086 598
Urząd m.st. Warszawy
email: mbrzegowa@um.warszawa.pl