SATYRYKON LEGNICA 2023 rys. Xiaoqiang Hao (Chiny)
Bitwa o język
Jakie jest źródło sukcesu na rynku tygodnika „Uważam Rze”. Dlaczego nie można powtórzyć sukcesu „Gazety Wyborczej”. Socjolog, medioznawca – prof. Tomasz Goban-Klas z Uniwersytetu Jagiellońskiego („Przegląd”, 18 września br.) mówi krótko: „Inne czasy, inne media, inni sponsorzy polityczni”. Rozmówca Krzysztofa Pilawskiego analizuje scenę polityczną w Polsce i nie ma wątpliwości. „Walkę o umysły toczy skutecznie [...]
Jakie jest źródło sukcesu na rynku tygodnika „Uważam Rze”. Dlaczego nie można powtórzyć sukcesu „Gazety Wyborczej”. Socjolog, medioznawca – prof. Tomasz Goban-Klas z Uniwersytetu Jagiellońskiego („Przegląd”, 18 września br.) mówi krótko: „Inne czasy, inne media, inni sponsorzy polityczni”. Rozmówca Krzysztofa Pilawskiego analizuje scenę polityczną w Polsce i nie ma wątpliwości. „Walkę o umysły toczy skutecznie ten, kto najpierw wygrywa walkę o język. A wygrywa ją ten, kto zdoła wprowadzić do obiegu własne słowa i pojęcia”. (baj)
Przegląd – wywiad z prof. Tomaszem Goban-Klasem